Naše kancelář v Domažlicích zažila v poslední době nebývalý vzestup. To samozřejmě neuniklo ani mé pozornosti, a tak jsem se rozhodla vyzpovídat dvě nejvýraznější osoby z domažlické kanceláře – vedoucí Václavu Soukupovou a jejího parťáka Radima Ilieva.

Jak dlouho se věnujete oboru realit? Co jste dělali předtím? Jak jste se k tomu dostali?

VS: V realitách pracuji od září 2019. Před tím jsem řešila v jedné firmě dodavatele, to znamená technické podmínky dodání, smlouvy s dodavateli a reklamace. Tato práce mě bavila, ale protože jsem již jednou nohou podnikala v oblasti ubytování, rozhodla jsem se už nebýt zaměstnancem, ale podnikatelem na plný úvazek.

Hledala jsem obor, kde se mohu věnovat obchodu a který by bylo možné spojit s mým osobním životem. Jako samoživitelka jsem potřebovala mít pracovní čas nastavený tak, abych zvládla dítě školou povinné (1. a 2. třída) a zároveň se mohla věnovat své práci. Napadlo mě, že v oboru realit by to mohlo fungovat, a proto jsem se sešla se svým finančním poradcem panem Jozou, který mi dělal hypotéku (věděla jsem, že pracuje pro M&M finance), abych zjistila, jak to chodí ve světě realit. Probrali jsme vše u kafíčka, kde jsem došla k tomu, že by to asi šlo. Pak následovala schůzka s panem Hroudou a začátek mého působení v oblasti realit byl na světě.

RI: V realitách působím zatím poměrně krátce, od ledna 2020, kdy jsem využil přelomu roku a udělal pro mě osobně velký krok – ze zaměstnance na OSVČ. Když se ohlédnu zpět, musím se smát, jak málo jsem celý ten krok promyslel (smích), myšleno po stránce ekonomické. Ale vůbec toho nelituji, šel bych do toho klidně znovu. Značku M&M Reality jsem už měl několik let v hlavě uschovanou, protože v době mého prvního zaměstnání jsem byl na pohovoru, tehdy na pobočce ve Valašském Meziříčí, odkud pocházím. Tam to sice nevyšlo z mé strany. Tehdy jsem si nedokázal představit, že bych byl schopen fungovat pod tak velkou firmou jako samostatná jednotka. Ono co čekat od 19letého kluka z vesnice, který udělal maturitu „jen tak tak“, jak se říká (smích). Nicméně tato silná značka na mě velice zapůsobila. O několik let později mi přinesla kolegyně z práce zajímavý náborový příspěvek z Facebooku. Hned mi to sepnulo v hlavě, že je nejspíš správný čas do toho jít. Domluvil jsem si schůzku s oblastním manažerem Tomášem Hroudou, slovo dalo slovo a rozjeli jsme mou kariéru v M&M reality.

Působili jste vždy na Domažlicku?

VS: Působím hlavně na Domažlicku, ale také jsem zabrousila do lokalit okolo Plzně, Klatov a Železné Rudy. V oblasti realit je jen na nás makléřích, kde budeme působit. Většina obchodů probíhá na Domažlicku, ale pokud mě někdo osloví, mohu dojet kamkoliv.

RI: Co se týče oboru realit, tak ano, kariéru zde mám zatím na počátku. Jinak pocházím z malé vesnice nedaleko Valašského Meziříčí, takže domů prakticky jezdím jako na dovolenou. (smích) Do domažlického okresu jsem se přistěhoval přibližně před 5 lety.

Jakých největších úspěchů jste dosáhli se svou domažlickou kanceláří?

VS: S kolegou Radimem jsme přijali obrovskou výzvu úspěšně rozjet vlastní kancelář v Domažlicích. Za další velký úspěch považuji i to, že se o nás již na Domažlicku mluví, dostáváme se zde do povědomí veřejnosti a jsme doporučováni našimi klienty novým klientům.

RI: Největší radost mám z toho, že se nám s kolegyní Vendy povedlo rozproudit život v domažlické kanceláři M&M reality. Výsledkem pravidelných a úspěšných obchodů, bylo vytvoření kontaktního místa, což pro nás samozřejmě není cílová čára. Díky tomu se o nás na Domažlicku mezi klienty mluví a daří se nám budovat dobrou pověst. To nám přináší další obchody na doporučení, a míříme tak k dalšímu mezníku – vytvoření pobočky. Věřím, že máme perfektně našlápnuto tohoto cíle dosáhnout.

Nedávno jste se přemístili do nových prostor. Proč ke změně místa kanceláře došlo?

VS: Přemístili jsme se jen v rámci jedné budovy do větších prostor. Důvodem změny je právě náš růst a na základě toho bychom chtěli přibrat do týmu nové makléře. V neposlední řadě jsme také chtěli našim klientům zajistit komfortní prostory v podobě zasedací místnosti.

RI: Přesně tak. Jsem za to nesmírně vděčný. Když jsem začal v domažlicé kanceláři pracovat, vůbec mě nenapadlo, že nám tato kancelář časem bude malá. Zanedlouho jsem zjistil, že pokud chci naplno vnímat klienta a mít jeho pozornost, musím mít prostor, kde si spolu můžeme hezky sednout a popovídat. Seděli jsme v jedné místnosti, kde kolegyně vyřizovala poptávky, finanční poradce řešil hypotéky a já marně hledal klidný koutek pro pohodlné usazení klienta. Je jasné, že změna byla více než nutná. Nyní máme již velkou kancelář, kde máme pracovnu, recepci a místnost pro klienty. Zkrátka s původní kanceláří se to nedá srovnat.

Jak velký je váš tým?

VS: Můj tým jsem vlastně já a kolega Radim Iliev. Jsme dvojka, která se úžasně doplňuje a rádi bychom přibrali kolegy se stejným pracovním nasazením. Pro nás práce v realitách není práce, ale bereme to jako životní styl. To znamená, že se této práci věnujeme neustále a vlastně nemáme pocit, že pracujeme. Skvělé na tom všem je, že jsme oba empatičtí a rádi pomáháme klientům v řešení jejich životních křižovatek. Tato práce není jen o prodeji nemovitostí, ale také o tom umět se vcítit do klienta a jeho potřeb a podle toho vést celý obchod tak, aby byly všechny strany spokojené. Jsem ráda, že já i kolega máme v tomto ohledu cit pro klienta a vrací se nám to v podobě kladných referencí, které nám dělají radost a nabíjí nás.

RI: Aktuálně v domažlické kanceláři pracujeme ve třech lidech, s tím, že stále hledáme nové kolegy a kolegyně. Pokud vás naše práce zajímá a rádi by jste zjistili, jak to u nás funguje, určitě se ozvěte. Můžeme to probrat u kávy.

Často spolupracujete s kolegou Radimem Ilievem. Jaké jsou jeho silné stránky? Čeho si na vzájemné spolupráci vážíte?

VS: S Radimem jsme v denním kontaktu, mimo kancelář si často voláme a pomáháme si. Je to empatický a hodný člověk, který dělá svou práci poctivě a do puntíku. Na naší spolupráci si vážím toho, že máme jeden v druhém skvělou podporu a věříme si.

Radima jsem se také zeptala na spolupráci s Václavou:

RI: Já jsem velmi vděčný, že jsem se dostal zrovna k Vendy. Podle mě máme velmi podobný přístup k práci, proto se nám spolu tak dobře pracuje. Jelikož je ve firmě delší dobu než já, dokáže mi pokaždé dobře poradit. Ať už se jedná o konkrétní zakázku či náročnějšího klienta. Já jí na oplátku zase radím v otázkách výpočetní techniky a práce s různými programy na počítači. Beru to jako vzájemnou „symbiózu”, která je velmi důležitá, ať už se jedná o práci v realitách nebo kdekoliv jinde.

Jaké jsou vaše profesní i osobní plány a cíle do budoucna?

VS: Mým osobním plánem je mít větší prostor pro svoji rodinu. Pracovně bych ráda vybudovala skvělý a spokojený tým v podobném duchu, jak to máme nyní s Radimem. Není nad to, když se kolegové stanou i vašimi přáteli, na které se můžete spolehnout jak osobně, tak pracovně. Přála bych si, aby se nám dařilo stejně a možná i lépe než doposud.

RI: Samozřejmě i v tomto oboru je důležité mít osobní i pracovní plány a cíle. Bez nich se člověk není schopen posouvat dopředu. Své osobní cíle si prozatím nechám pro sebe, ale jakmile další z nich uskutečním, určitě se to dovíte na mých facebookových stránkách. (smích) Co se týče pracovních plánů a cílů, rozhodně se těším, až se náš tým v Domažlicích rozroste. Rád bych měl k sobě dva kolegy/kolegyně, abychom zaplnili naši kancelář a mohli se společně podílet např. na komentovaných videoprohlídkách, které jsou u klientů velmi oblíbené. Zároveň také usilovně pracujeme na tom, abychom o nás a našich službách zvýšili povědomí v Domažlicích, což se nám prozatím daří.